La Guàrdia Municipal ha identificat els presumptes autors d'un abocament il·legal de marihuana

Dimecres, 8 de maig de 2024 a les 15:00

Abocadors de marihuana, un problema cada cop més freqüent al Penedès

A l'àrea metropolitana de Barcelona, cada cop hi ha més abocadors il·legals de plantacions de marihuana. Els Mossos alerten que proliferen els abocadors il·legals de plantacions de marihuana al bosc De fet, al llarg del 2023, només a la zona del Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf, els Mossos d'Esquadra n'han detectat set.

La Guàrdia Municipal de Sant Llorenç d’Hortons n’ha localitzat un al camí de la Rierussa on hi ha trobat sacs de terra probablement utilitzats en una plantació interior de marihuana.

La ràpida actuació dels agents i la col·laboració ciutadana conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, han permès identificar els suposats autors per tramitar l'inici de l'expedient sancionador.

Segons la policia científica, en un mateix domicili es poden fer fins a tres plantacions anuals. Se solen trobar en cases aïllades situades en plena natura o bé en urbanitzacions poc habitades, on resulta més senzill que passi desapercebuda una plantació de marihuana d'aquestes dimensions.

Aquestes restes de material, llençades en plena natura, provoquen problemes per al medi ambient. Un cop localitzat l'abocador i després de les diligències policials pertinents sempre es procedeix a la seva retirada per tal de prevenir incendis forestals.

Darrera actualització: 08.05.2024 | 15:22

Imatges